Daglig maksing; mitt treningsprogram august '11 ->

Nå er det under 2 uker til jeg reiser til Bali, og den siste tiden før jeg reiser skal jeg trene ekstra hardt, slik at jeg med god samvittighet kan ta det med ro og ‘finne meg til rette’ den første uka i Bali, før det er på’n igjen… ;)

Å trene seg litt ‘ned i gjørma’ før en reise, for så å ta en uke eller mer med hvile eller lett trening, kan gi en medfølgende superkompensasjon, og kan være en praktisk og effektiv treningsstrategi.

Uansett, slik ser mitt treningsprogram ut per dags dato. Merk at ‘Ramp’ vil si at jeg starter med lett vekt og 2-3 reps for så å gå stegvis oppover til en 1 rep maks for dagen, som så og si alltid er over 95 % av min 1RM pers.. 3RMLP vil si sett á 3 reps hvor jeg går opp til maks jeg kan løfte uten at det går veldig tregt, det er ca 10 kg unna 3RM i bøy.
Merk også at dette er mye tung trening, og ikke nødvendigvis noe jeg anbefaler andre å følge.

Hver økt tar ca 2 timer, ofte litt mer om jeg trener med andre..

Støt/Clean & jerk

Mandag:

  • Snatch: Ramp ->
  • Clean & Jerk: Ramp ->
  • Front Squat, Ramp ->
  • Predator Performance uteøkt økt med Eirik.

Tirsdag:

  • Power Snatch: Ramp ->
  • Hang Clean: Ramp ->
  • Squat: Ramp til 3RMLP ->
  • Jerk: Ramp ->

Onsdag:

  • Snatch: Ramp ->
  • Clean & Jerk: Ramp ->
  • Front Squat, Ramp ->

Torsdag:

  • Hang Snatch: Ramp ->
  • Power Clean: Ramp ->
  • Squat: Ramp til 3RMLP ->
  • Push-Press: 3R Ramp ->

Fredag:

Markløft/Deadlift :)

  • Snatch: Ramp ->
  • Clean & Jerk: Ramp ->
  • Snatch Pull + Clean Pull, 2R Ramp ->
  • Ramp -> i en av følgende:
    - Deadlift:
    - Squat:
    - Rack Pulls:

Alle økter:
- Dynamisk oppvarming: Før trening.
Aktiveringsøvelser: Under.
- Rehab/Prehab, egenmasasje & tøying: Mot slutten.

 

 

 

Comments are closed